הפונקציה מאחורי לוגו טוב חורגת הרבה מעבר להיותו רק ויזואלי יפה. בתור הלב של מאמצי המיתוג שלך, הלוגו שלך צריך לייצג את מהות האישיות של החברה שלך. אבל האם זה אומר שאתה צריך לשכור מעצב כדי להשיג את התוצאה הזו? מזל שלא.
כשמדובר בעיצוב לוגו טוב, יש כמה כללים פשוטים אך חיוניים שעליך לזכור.
מהכללים של שימוש בפונטים בכתב יד ועד להבנת החשיבות של איזון ועיצוב מתחשב, הנה הטיפים שלנו כיצד ליצור לוגו טוב.
איך לעשות לוגו טוב?
1. חקור אייקונים רעיוניים
2. השתמשו במקום שיש לכם
3. שחק עם כובעים או אותיות קטנות
4. שקול גופנים בכתב יד
5. איזון התיוג שלך
6. התאם את שמך ואת שורת התיוג שלך
7. תן ללוגו שלך לנשום
8. הקפידו על קריאה
9. צור עיצוב ניתן להרחבה
10. תן ניגודיות לרקע שלך
01. חקור אייקונים רעיוניים
בעיצוב לוגו, אייקון הוא ויזואלי מפושט שלוכד את רוח המותג שלך. תפיסה שגויה נפוצה היא שהסמל שלך צריך להיות ממש תמונה שמראה מה המוצר או השירות שלך. למרות שזה עשוי להועיל לחלק, זה לא חייב להיות המקרה עבור כל העסקים. אתה יכול לחקור אייקונים מושגיים (או אפילו מופשטים) יותר כדי להדגיש את מה שהחברה שלך עושה.
קחו למשל את נייקי. סמל ה"swoosh" האייקוני מעורר את תחושת התנועה והמהירות. מתאים מאוד למותג בגדי ספורט. חשבו על הסמל שלכם כסמל ולא על תמונה. זה צריך להיות מאוד ויזואלי וניתן לזיהוי בקלות. היתרון של סמל גרפי יותר הוא שלעתים קרובות הוא יכול לשאת משקל ויזואלי רב יותר. באופן אידיאלי, הסמל שלך צריך להיות פשוט מספיק כדי שלקוחות יוכלו לזכור אותו גם לאחר מבט חטוף אחד.
02. השתמש בשטח שיש לך
עבור רוב העסקים, אייקון פשוט לא מספיק כדי לבטא במלואו את זהות המותג שלהם. אם אתה משתמש ביוצר לוגו, יהיו לך מגוון אפשרויות להכניס את שמך ושורת התיוג שלך. התיוג, הידוע גם כסיסמה, הם ביטויים דרמטיים המסכמים את הטון והנחת היסוד של מותג.
כעת, לא לכל חברה יש קו תיוג. וזה בסדר, אבל זה לא אומר שאתה צריך לתת לחלל היקר הזה ללכת לפח. אם השם שלך מאפשר זאת, תוכל לפצל אותו לשתי שורות תוך שמירה על אותו גופן וגודל עבור שתי השורות.
03. שחק עם כובעים או אותיות קטנות
כשזה מגיע לעיצוב לוגו טוב, לפעמים הפרטים הקטנים הם שעושים את כל ההבדל. משהו פשוט כמו לשחק עם נרתיק מכתבים יכול להביא את הסימן המסחרי שלך לרמה חדשה לגמרי.
באופן מסורתי, סמלי לוגו רישיות משדרים תחושה חזקה של סמכות, בעוד שהשימוש באותיות קטנות משדר אווירה נינוחה וסתמית יותר. זה לא אומר שאתה לא יכול להשתמש בטקסט גדול תוך ריכוך המראה עם בחירת הצבעים שלך. הכל עניין של איזון.
04. שקול פונטים בכתב יד
טיפוגרפיה יצירתית נותרה אחת ממגמות עיצוב הלוגו העיקריות . באופן ספציפי, גופנים בכתב יד הם חלק מהגופנים הטובים ביותר עבור לוגואים. הם מציעים תחושה מוזרה ואותנטית שבטוח תשמח כל לקוח.
טיפוגרפיה בכתב יד יעילה במיוחד כשהיא משמשת כגופן של שורת התיוג שלך. אם בחרת באחד מסגנונות הגופנים האלה, אז הטיפ הזה לעיצוב לוגו הוא בשבילך. לעתים קרובות השימוש בכובעים עבור גופנים בכתב יד גורם להם להיראות פחות אותנטיים, אז קחו זאת בחשבון.
05. איזון התיוג שלך
בוא נדבר על התיוג שלך. כלל פשוט שיש לעקוב אחריהם כדי להבטיח שהלוגו שלך הגיוני הוא תמיד להפוך את שורת התיוג שלך לקצרה מהשם שלך. זו הסיבה שאנו מציעים להשתמש ב-25 עד 30 תווים לכל היותר. מאותה סיבה, אם אתה משתמש בגופן עבה יותר עבור השם שלך, עדיף להשתמש בגופן דק יותר (או בסיסי יותר) עבור התיוג שלך.
06. התאם את שמך ואת שורת התיוג שלך
הנה כלל הזהב של עיצוב – הכל עניין של איזון ויזואלי. למרות שהמימד קטן יותר, שורת התיוג שלך צריכה תמיד להיות מיושרת בצורה מושלמת עם השם שלך. זה ייתן לצופים וללקוחות הפוטנציאליים שלך תחושה טבעית של הרמוניה. במצב שבו השם או התיוג שלך ארוכים במידה ניכרת, תוכל לפתור זאת בקלות על ידי התאמת הגופן או הגודל של כל אחד מהאלמנטים.
07. תן ללוגו שלך לנשום
בדיוק כמו המונה ליזה, כמה לוגואים נראים הכי טוב כשהם מוקפים במסגרת יפה. אם תחליט ללכת בכיוון זה, הקפד להשאיר מספיק מקום בין המסגרת שבחרת ללוגו. בעצם, אפשר ללוגו שלך קצת מרחב נשימה. אם הדברים נראים מעט צפופים, פשוט הגדל את המסגרת או הקטן את גודל הגופן.
08. הקפידו על קריאות
הלוגו שלך ישמש בכל נכסי המיתוג שלך, מהכותרת של האתר שלך ועד לכרטיסי הביקור שלך. לא משנה היכן הלוגו שלך מופיע, הטקסט שלך תמיד צריך להיות קריא. כדי להבטיח זאת, שימו לב לגודל הטקסט והגופן בו אתם משתמשים, ובדקו את התוצאה הסופית בפלטפורמות השונות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וכו'), וממכשירים שונים (שולחן עבודה, סמארטפון, טאבלט וכו').
אם הלוגו שלך קשה מדי לקריאה, מה היה הטעם בעיצובו מלכתחילה? על מנת שהלוגו שלכם ישרת את כל מטרתו, וודאו שהוא קריא בכל מצב, עבור כל לקוח פוטנציאלי.
09. צור עיצוב ניתן להרחבה
הנה איך ליצור לוגו טוב – ודא שכל עיצוב הלוגו שלך ניתן להרחבה. גדול או קטן, בכל מקום שבו הלוגו שלך מופיע, הוא תמיד צריך להיראות חד ומוכר. זה כולל גם את הטקסט (כפי שהוזכר לעיל), וגם כל רכיב אחר.
לוגואים מפורטים או מורכבים מדי עשויים להיות מאתגרים להקטין לגודל קטן יותר. אין "גודל אחד מתאים לכולם" עבור לוגואים, אבל להבטיח שהלוגו שלך הוא וקטור ברזולוציה גבוהה שניתן להתאים לגדלים וסוגי קבצים שונים פירושה שהוא ייראה טוב בכל סביבה. אם אתה רוצה להכיר את עצמך טוב יותר, אתה יכול לקרוא עוד על גדלי לוגו עבור הקשרים שונים.
10. תן ניגודיות לרקע שלך
בעקבות נושא הנראות, דרך נוספת להבטיח שהלוגו שלך תמיד 'נראה' היא על ידי בחירת צבע רקע שנותן ניגודיות מספקת לטקסט שלך. אם צבע הטקסט שלך הוא לבן, עבור על צבע רקע כהה יותר, כגון שחור. כל כך קטן, אבל כל כך יעיל.