יצרת תוכן באיכות גבוהה והקשת על פרסום. עכשיו מה? אם אינך מקבל את רמת המעורבות או האינטראקציה בתוכן שלך, הגיע הזמן לפנות לטקטיקות קידום. ויש לנו שתי אפשרויות לעשות את זה: קידום תוכן אורגני וקידום בתשלום. כפי שאולי ניחשתם, אחד מהם מגיע בחינם לצוותי שיווק, בעוד שהשני יכול לצרוך במהירות תקציב שיווקי.
כדי לעזור לך לדחוף את הקמפיינים השיווקיים שלך כמה שיותר רחוק, אנו נצלול לכל מה שאתה צריך לדעת על קידום תוכן אורגני. על ידי שילוב האסטרטגיות, הטקטיקות והטיפים האלה, אתה תהיה בדרך להגביר את טווח ההגעה של התוכן שלך. בואו ניכנס לזה עם הנושאים הבאים:
- מהו קידום תוכן אורגני?
- סוגי אסטרטגיות לקידום תוכן אורגני
- איזון בתשלום לעומת קידום תוכן אורגני
- טקטיקות לקידום תוכן אורגני
מהו קידום תוכן אורגני?
קידום תוכן אורגני מגביר את הנראות והטווח של התוכן של העסק שלך מבלי להשתמש בשיטות בתשלום, כמו קניית שטחי פרסום, חסויות ומודעות בתשלום. כל יום מופק המון תוכן. בעוד ש-2.5 קווינטיליון בתים אולי לא אומר הרבה עבור רבים מאיתנו, זה מסתכם בכ-7.5 מיליון העלאות פוסטים בבלוג בכל יום נתון, לפי Earth Web. אם אתה מפרסם מדי יום, אלו 7.5 מיליון פוסטים אחרים בבלוג שהופכים מיידית למתחרים שלך – שלא לדבר על הכמות האינסופית שכבר קיימת.
זו תחרות רבה להתגבר עליה, במיוחד אם אין לך אסטרטגיה. לא משנה כמה התוכן שלך מצוין, הוא לא יעשה לעצמו טובה אם אף אחד לא קורא אותו. לכן, שימוש בשילוב של גישות אורגניות ותשלום יכול לעזור לעסק שלך לספק תוכן ליותר קהלים. אבל קידום אורגני עושה זאת ללא תג המחיר הגבוה.
סוגי אסטרטגיות לקידום תוכן אורגני
בהקשר זה, שיווק אורגני פירושו כל קידום שתוכלו לעשות ללא עלות. אם נחשוב על סוגים שונים של הפצת תוכן, תוכן בבעלות הוא משהו שאתה יכול לשלוט בו. לרוב, אלו יהיו המקורות העיקריים שלך לתוכן אורגני. כל מה שאתה לא משלם עליו ישירות, ואתה יכול לארגן את עצמך, הוא שיווק אורגני ויכול לעבוד כחלק מאסטרטגיות הקידום שלך. יש מגוון סוגי קידום תוכן אורגני לבחירתך:
קידום מכירות בדוא"ל
שיווק בדוא"ל הוא אחת הצורות היעילות ביותר של קידום והפצת תוכן אורגני, לפי V12 . באמצעות מגנטים מובילים כמו הרשמות למנוי או לניוזלטר, עסקים ומותגים אוספים רשימות דוא"ל. באמצעות רשימות אלה, צוותים יכולים ליצור מסרים ממוקדים ולקדם אותם למנויים. דרך יעילה לייעל שיטה זו היא לייעד מחדש את התוכן לעדכונים שבועיים או לניוזלטרים באימייל. בדרך זו, אתה מקבל יותר נראות עבור התוכן שלך ואת הסיכוי ללכוד יותר קליקים.
אם אנשים לא ראו את התוכן שלך ביום שפרסמת אותו, הם יראו אותו כשהוא מגיע לתיבת הדואר הנכנס שלהם. באותה מידה, אם הלקוחות שלך לא רוצים להשקיע את זמנם במעבר על התוכן שלך, הם יכולים לקבל עדכונים שבועיים באמצעות הניוזלטר שלך. משם, הם יכולים ללחוץ על קישורי המאמר הקשורים באופן הדוק למה שהם מתעניינים בו.
בשלב זה של המשחק, כולנו יודעים שפילוח והתאמה אישית בתוך השיווק הם המפתח. אל תשכח את הכללים האלה עם קידום תוכן בדוא"ל. וכפי שקובע Campaign Monitor , מסעות פרסום מפולחים מייצרים 760% יותר הכנסות ממייל מאשר מסעות פרסום גנריים. שילוב רמת התאמה אישית יאפשר לכם לשלוח את התוכן הנכון ללקוחות הנכונים.
SEO
אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) היא היכולת לבנות תוכן כך שהוא ידורג במנועי החיפוש ופונה לקהלי יעד. אנחנו מדברים על מיקום מילות מפתח, תוכן מועיל ועיצוב יעיל. ללא אסטרטגיית SEO יעילה כ, יש סיכוי קלוש מאוד שהתוכן שלך יגיע אי פעם לעמוד הראשון של גוגל. בהתחשב ברוב המוחלט של הקליקים מגיעים מדף זה, אין לך סיכוי רב ללא SEO טוב.
קידום אתרים נופל לקטגוריה של קידום תוכן אורגני שכן זה משהו שצוות השיווק שלך יכול לכלול בתהליך יצירת התוכן. מבלי להוסיף עלויות נוספות לתהליך, אתה יכול לבצע אופטימיזציה של תוכן כדי לעזור לו לדרג טוב יותר. עם קידום אתרים טוב יותר, הסיכוי שהתוכן שלך יתקדם בדירוג גוגל גדל גם הוא. ככל שהפוסטים שלך מטפסים בדירוג, התנועה האורגנית יכולה גם לגדול. טקטיקה זו דוחפת את התוכן שלך ליותר אנשים, מה שהופך אותו ל-win-win.
פרסום אורח
פרסום אורח הוא אסטרטגיית קידום תוכן אורגנית יעילה נוספת. ישנן דרכים רבות ושונות לקידום תוכן עם פרסום אורח. אתה יכול לכתוב ביקורת על מאמר אחרון או המשך. לחלופין, תוכל לארגן הפצת תוכן למותג אחר בנישה שלך. בכל אופן שאתה ממשיך להשיג את התוכן שלך באתרים אחרים, העובדה שהוא לא קיים היא כל מה שחשוב.
לצד קישור נכנס, פרסום אורח יכול לעזור לך להציג את התוכן שלך מול קהל שאולי אינו אופייני למותג שלך. אתה יכול למצוא מותגים שעושים משהו דומה, שעוזרים לפרוץ לפלח לקוחות חדש עבורך. לאחר שיצרת כמה שותפויות עם אתרים אחרים, פרסום אורח יכול להפוך לדרך חשובה להגביר את טווח ההגעה של המותג שלך.
הודעות לעיתונות
יצירת הודעות לעיתונות היא פורמט יחסי ציבור ושיווק שאבד לאט לאט בשנים האחרונות. יש משווקים הרואים בהם מיושנים מכיוון שיש לנו גישה מיידית לחדשות בכל עת. אבל הודעות לעיתונות הן פנינים נסתרות פנטסטיות לקידום עסקים. ויצירת הודעות לעיתונות יעילות עבור פרסומים בולטים יכולה להיות דרך מצוינת להגביר את הנראות של המותג שלך.
הודעה לעיתונות יכולה להיות קצרה ומתוקה, ולא דורשת משאבים רבים כדי ליצור. משם, גופי חדשות שיפרסמו את זה באתר שלהם ייצרו יותר תנועה בפוסט הראשוני. יתרה מכך, הם יצטרכו לקשר חזרה לחברה שלך, ולהבטיח לך קישור חוזר איכותי נוסף. זהו יתרון גדול לחברה שלך, שעוזר ל-SEO הכולל שלך תוך כדי העברת קליקים חדשים לעסק שלך.
רשת
רשתות מגיעות בפורמטים רבים ושונים. במיוחד אחרי העולם שלנו שאחרי הנעילה, נטוורקינג לא חייב להיות טיסה לכנס ולקיים Smalltalk מביך. במקום זאת, אתה יכול להשתמש בפלטפורמות מקוונות כמו LinkedIn כדי להגיע לאנשים בתוך התעשייה שלך. על ידי יצירת קשרים בלינקדאין, אתה יכול ליצור שותפויות.
מציאת אנשים בתעשייה שלך ומסירת להם חדשות לשיתוף יעזרו להרחיב את טווח ההגעה החברתי שלך. במקום להציג את התוכן שלך רק בפני הקהל שלך, אתה פתאום יכול להתרחב לקהל חדש לגמרי. כל זה לא חייב להיות בלינקדאין. אפילו הפעולה של מישהו עם עוקבים שמציץ מחדש את החומר השיווקי שלך בטוויטר יכולה להפוך לדרך מצוינת לקדם את התוכן שלך.
יצירת רשת זו של אנשים מושקעים היא דרך מצוינת להניע את הכדור. קידום תוכן אורגני בהחלט לא יקרה בן לילה. אבל, עם כמה חברים בולטים בתעשייה, הרשת שלך יכולה לעשות הרבה משימות כבדות עבורך.
מיחזור חוצה פלטפורמות
אם אתה רוצה לקדם באופן אורגני את התוכן שלך לכמה שיותר אנשים, אז אתה צריך לעשות שימוש בכל הערוצים החברתיים שהעסק או הסוכנות שלך משתמשים בהם. אף מותג לא קיים בחלל ריק. סביר להניח שיש לך מגוון שלם של חשבונות מדיה חברתית, שלא לדבר על פלטפורמות שבהן אתה משתמש רק כדי ליצור אינטראקציה עם לקוחות.
ודאו שבכל פעם שאתם מייצרים חתיכת תוכן, אתם חולבים אותו בכל מה שהוא שווה. עכשיו, אנחנו לא מתכוונים לספאם. אל תעתיק ותדביק ישירות תוכן בערוצים שונים. בדיוק כמו בדוא"ל, אתה רוצה לשנות את התוכן שלך כך שיתאים למדיום. לדוגמה, אם הצוות שלך יוצר מאמר בבלוג, התאם את המילים ואצור את התוכן הזה עבור LinkedIn.
אתה יכול גם להשתמש באינפוגרפיקה עסקית מפוסט בבלוג ולהעלות אותם לפלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. מיחזור תוכן בצורה יעילה היא שיטה מצוינת לקידום אורגני של התוכן שלך. במקום לשלוח דואר זבל, אתה יכול להפיץ את הפוסטים האלה לאורך זמן, לעזור לתפוס משתמשים שלא ראו אף אחד מהפוסטים כשהעלית אותם בהתחלה. להפיק את המרב מהערוצים שבבעלותך היא ללא ספק הדרך הטובה ביותר לקידום תוכן אורגני.
איזון בתשלום לעומת קידום תוכן אורגני
שווקים רבים מאמינים שאם אתה מחפש להרוויח כסף, אתה צריך להוציא כסף. אמנם קמפיין PPC בהחלט יכול להאיץ את התוצאות של מסעות הפרסום השיווקיים שלך, אבל זה לא אומר שהם האפשרות היחידה שיש לך. מציאת איזון בין קידום תוכן בתשלום לאורגני תאפשר לך לשמור על התקציב שלך תוך קבלת תוצאות בעלות השפעה גבוהה. אין יחס קבוע בין סכום הקידום בתשלום לקידום האורגני שאתה צריך לעשות. אבל אתה צריך לקבל מושג לגבי התקציב עבור תוכן בתשלום בכל רבעון נתון. משם תדע כמה התקציב שלך יכול להוציא.
אבל איך נוסיף קידום אורגני למשוואה כשהוא לא עולה כלום? למרות שאין עלות כספית, יש את עלות הזמן. קידום תוכן אורגני, בכל צורה שהיא, יכול לקחת יותר זמן משיטות בתשלום. עם זאת בחשבון, ישנן שתי דרכים לחלק את מסע הפרסום שלך:
מבוסס צוות
חלקו את הצוות שלכם, כאשר מחציתם עובדים על תוכן בתשלום והשני תמיד מתמקדת בתוכן אורגני. גישה זו יכולה לעבוד היטב עבור ארגונים וכאלה שיש להם מספיק חברי צוות כדי להקצות תוכן באופן שווה.
ברצף
התקרבות לקידום ברציפות פירושה שאתה עובד על תקציב ה-PPC עד להתקרבות למקסימום לפני המעבר לקידום תוכן אורגני. זה עשוי להתאים יותר לחברות קטנות יותר שרוצות לראות תוצאות מיידיות. הדחיפה הקטנה שגישה PPC-first יכולה לתת יכולה לגרום לכדור להתגלגל. משם, ערוצי התוכן האורגניים שלך יכולים להשתלט על העבודה.
כמובן, האיזון בין שתי האסטרטגיות הללו יהיה המקום שבו תמצא את החברה שלך. בהתאם לתקציב שלך, לגודל הצוות שלך ולעונה שבה אתה עובד, היחס המדויק בין בתשלום לאורגני ישתנה.
טקטיקות לקידום תוכן אורגני
קידום תוכן אורגני לא בא בקלות, במיוחד אם לא עשיתם זאת בעבר. הדבר הטוב הוא שמיומנויות רבות הדרושות ליצירת תוכן ישימות כאן, כלומר אתה תהיה טבעי. כדי לעזור, הנה הטקטיקות המובילות שלנו לקידום תוכן אורגני יעיל:
עֲקֵבִיוּת
יצירת שם למותג שלך לא מתרחשת בן לילה. לא משנה כמה התוכן שלך טוב, אתה יכול להתמודד מול חברות שמדרגות כבר שנים. אתה צריך להקדיש זמן לשיטות אסטרטגיית שיווק התוכן שלך כדי שזה יעבוד. עקביות היא המפתח כאן, עם זרם מתמשך של תוכן חדש לקידום. עם תוכן חדש, סביר יותר שהעסק שלך ישמור על עניין הלקוחות בטווח הארוך.
אם אינך בטוח מדי באיזו תדירות אתה צריך לפרסם, תסתכל על כמה מהמתחרים שלך. שימוש במשאב כמו כלי ניתוח שיווק התוכן של CopyPress יכול לתת לך את כל המידע שאתה צריך כדי להתחיל להכין תוכנית. מאיזה תוכן עובד הכי טוב ועד באיזו תדירות המתחרים שלך יוצרים תוכן. זה יכוון אותך לכיוון הנכון.
העצים את האנשים שלך
קידום תוכן אורגני יעיל מתחיל בהפקת המרב ממה שכבר יש לך. אמנם מיומנויות יצירת תוכן או פלטפורמות חברתיות שונות עשויות לעלות על הדעת, אבל זה לא המשאב היחיד שיש לך גישה אליו. הלקוחות שלך ואפילו עוקבים חברתיים יכולים להיות משאבים חשובים למידע כאן.
אם יש לך מוצר שאנשים באמת נהנים ממנו, אז למה שלא תפנה לחלק מהלקוחות שלך ותראה אם הם רוצים להיות שגרירי מותג? זה עובד נהדר עבור רבים. הם יכולים לשתף את הפוסטים שלך, להגביר את טווח ההגעה שלך, בתמורה לתגמול מסוים. הלקוחות שלך ירגישו נאמנות רבה יותר למותג, ותוכל להפיק את המרב מהשפעתם.
אמנם לא לכולם יהיה קהל עוקבים גדול, אבל זה יכול להפוך במהירות למשחק מספרים. הצעת תוכנית זו בהמוניה תעזור לך להרחיב את טווח ההגעה האורגני שלך עם מעט מאמץ עבור צוות השיווק שלך. זה הוא win-win רב עוצמה המשמש כל הזמן בקידום תוכן אורגני.
הבן מה המדיה החברתית מעניקה עדיפות
הסתגלות למה שפלטפורמות המדיה החברתית תועדות כיום יכולה להיות דרך מצוינת להגדיל באופן אורגני את טווח ההגעה של התוכן שלך. כל חשבון מדיה חברתית הוא עסק פעיל. הם כל הזמן מפתחים טכנולוגיה חדשה ותכונות שונות כדי להבדיל אותם מהמתחרים שלהם.
קח את אינסטגרם, למשל, והשקת הסלילים שלהם בשנת 2020. סלילים היו התשובה שלהם לעליית תוכן וידאו קצר בפלטפורמות כמו TikTok. עם השקעה של מיליארדים בטכנולוגיה החדשה הזו, אינסטגרם כמובן לא רצתה לתת לפיצ'ר החדש שלה להיכשל. בשל כך, יוצרי תוכן שפרסמו סלילים החלו לראות יותר מעורבות ותשואות טובות יותר בסלילים שלהם בהשוואה לתוכן רגיל.
מקום לעשות את מה שתמיד עשית, התעדכן בזמנים והסתגל תוך כדי. קידום תוכן אורגני הוא לקיחת זכיות היכן שתוכל למצוא אותם.
אל תשמור על הבלוג שלך
הבלוג שלך הוא התינוק שלך. שם התחלת את מסע שיווק התוכן שלך, וזה עדיין כנראה המחולל הנכנס המוביל שלך. למרות שיש לך מחויבות לתוכן איכותי, זה לא אומר שאתה צריך לעשות את כל המשימות הכבדות. דרך פנטסטית אחת לקידום תוכן אורגני היא להגביר את מספר האנשים שמגיעים לאתר שלך.
קידום אתרים בצד, דרך מצוינת לעשות זאת היא להציע משהו חדש. אם אתה כותב תוכן חינוכי, הזמנת כמה ממנהיגי התעשייה לפרסם אורח באתר שלך היא שיטה נפלאה לקבל כמה קליקים חדשים. במקום שצוות התוכן שלך ייצר את כל מה שאתה מפרסם, תן לכמה מחברים אחרים לנסות לכתוב. כמובן, ספק להם גיליון סגנונות כדי לשמור אותם בקו. אבל יותר מכל, אפשרו להם לקחת את הכתיבה שלהם לכיוון אחר.
ככל שיש לבלוג שלך להציע יותר, הסיכוי שמשתמשים ימצאו משהו שהם מעוניינים בו גבוה יותר. לפעמים, הדרך הטובה ביותר לקדם באופן אורגני את כל התוכן שלך היא פשוט הרחבה. להרחיב את מה שאתה מציע. שתף פעולה עם אחרים, טפח חילופי מידע והשתמש בקשרים מקוונים.
ניסוי עם זרמי תוכן חדשים
מרחב השיווק הדיגיטלי משתנה כל הזמן, ואנחנו צריכים לעבור איתו. תוכן כתוב הוא מה שרובנו הכי טובים בו ומכירים. אך, זה כבר לא השחקן היחיד בשולחן. התרחבות לזרמי תוכן חדשים והפקת המרב מפלטפורמות חדשות כשהן עולות היא דרך נפלאה לדחוף את התוכן שלך קדימה.
בשנת 2022, תוכן וידאו מקוון מהווה 82% מתעבורת האינטרנט של הצרכנים, על פי סיסקו. אם אתה רק מייצר תוכן כתוב, אז אתה יכול לתפוס רק חלק קטן מסך התוכן של המתחרים שלך. הסתעפות לפורמטים חדשים של תוכן יכולה להיות הדחיפה שהצוות שלך צריך כדי להניע את שיווק התוכן להילוך יתר. בעת קידום התוכן שלך, הקפד לעשות שימוש בכל הסוגים, הפורמטים והפלטפורמות הנבדלות הזמינות עבורך.
התחל עם אסטרטגיית קידום התוכן האורגני שלך
שימוש בכל המשאבים העומדים לרשותך היא הדרך הטובה ביותר לקידום תוכן אורגני. יש לך רשימת מיילים גדולה? שלח ניוזלטר שמפנה אנשים לתוכן שלך. יש לך הרבה עוקבים? הכנס קצת לסיפון עם תוכנית שגרירי מותג שתעזור לדחוף את השיווק שלך עוד יותר. זה באמת לא משנה היכן טמונות החוזקות שלך. קידום תוכן אורגני עוסק במיחזור התוכן שלך לזרמים חברתיים שונים, לפורמטים שונים ולקהלים גדולים יותר.
אנו מקווים שנהנית מהמאמר!
הקפד ליישם ולייצר לעצמך שטיות מעולה מסודרות. כך, תוכל להתקדם הלאה על הפי התכנית. כאשר דבקים במסלול מסויים, מגיעים לתוצאות!!